RC Depronowce   ...i nie tylko ...


wersja z 21-08-2002

 

Startowa / Home Do góry / Up Budowa Oblatywanie Ptasio S Ptasio R

cokolwiek o mnie
i o mojej pracy

(poza modelarstwem RC)

 

 

Jak lata Ptasio

Jeden obrazek jest na stronie głównej Ptasia, kolejne poniżej, a filmy - w dziale z filmami (oczywiście są też wersje odchudzone filmów - dla modemowców). Zobacz też stronę Ptasia w wersji szybowcowej.

Mówiąc krótko - Ptasio spełnia znakomicie moje założenie nr 3. Można nim latać zarówno dość agresywnie (oczywiście tu bardzo wiele zależy od pilota i jego umiejętności - mam nadzieję, że dzięki zażywaniu Ptasia będą one wzrastać), jak i powolutku i nisko bujać się powoli w czasie wieczornego bezwietrza. Temu ostatniemu sprzyja zwłaszcza napęd z Permaxem 280BB i przekładnią 1:4,1, śmigłem SlowFly APC 8x6 i siedmio lub ośmiopakiem Sanyo Twicell AAA 700 mAh. Na pół gazu powolutku i dostojnie, tuż nad trawą albo trochę wyżej (dla rozluźnienia) przez prawie 20 minut. Jednak do aktywniejszego latania, również przy bardziej wietrznych warunkach warto dać Speeda 400 i akumulatorki 500AR. A do bardzo agresywnego - Phasora 15. Można też wogóle zrezygnować z napędu.

ptasio008.jpg (3332 bytes) ptasio006.jpg (2865 bytes)
ptasio007.jpg (3574 bytes) ptasio005.jpg (4614 bytes)

Drobne uwagi z oblatywania:

Najelegancej zachowuje się, kiedy do steru wysokości ma domiksowane (ok. 20-30%) klapolotki (są jednak bardzo z tyłu). Oczywiście nie jest to niezbędne. Poprawnie lata też z dwukanałową aparaturą skonfigurowany jako lotki (kabel Y łączący serwa z odbiornikiem) i ster wysokości.

Położenie środka ciężkości: ok. 95 mm od krawędzi natarcia.

Położenie zerowe klapolotek - równolegle do dolnej płaszczyzny skrzydła (zobacz tu).

WAŻNE Położenie zerowe steru wysokości - równolegle do dolnej płaszczyzny "statecznika poziomego" (zobacz tu). To NIE jest płaszczyzna skrzydła - tylko ok. 3 stopnie w górę.

Ze względu na całkiem-całkiem akrobacyjne możliwości Ptasia chyba dorobię mu ster kierunku, bo same lotki i wysokość jednak (nieco) ograniczają poziom figlarności. Heh, jednak już nie w 2001 roku ... A na początku 2002 okazało się, że po zdjęciu zaspołu napędowego robi się z Ptasia bardzo fajny szybowiec na zbocze.

 BannerMania

System Wymiany banerow